joi, 5 ianuarie 2012

Origami 3D Christmas Star

Personal model perfected on 4 January 2012
8 units,no glue!

Zilele trecute mi-a atras atentia intr-o vitrina a unui magazin un asemenea star decorativ de Craciun.Modelul este specific acestei sarbatori,este defapt adevaratul motiv stelar de Craciun deoarece evidentieaza simbolul crucii !!! Sunt deseori utilizate ca decor si staruri cu alta structura:pentagonale,hexagonale,octogonale,insa acesta este indiscutabil modelul estetic cel mai adecvat ca simbol crestin cu ocazia acestei sfinte sarbatori.

Cum starurile in origami ma fascineaza in mod deosebit,mi-am propus imediat ajungand acasa sa gasesc o modalitatea de a confectiona un asemenea star,prin constructie modulara si stiti voi...cu acea ambitie de a nu utiliza adeziv,doar 8 patrate de hartie si nimic mai mult!
Diverse cunostinte in acest domeniu,metodologia de a obtine un star din module in kusudama stelar(despre care discutam pe blog  intr-un articol anterior)...m-au ajutat fireste foarte mult incat in doua zile proiectul propus s-a finalizat cu brio...desigur au existat si unele semne de intrebare care mi-au solicitat ceva simtul matematic de constructie ,si chiar unele mici erori la un moment dat.
 Modulul in sine este usor de realizat,placut ca si parte de constructie,conexiunea este un pic mai dificila,in special  la asezarea ultimului modul,forma necesita apoi ceva atentie si simt de modelare prin reaccentuarea unor planuri si strangerea lor catre centrul ei....rezultatul merita efortul!

Am utilizat doua foi A4,din care s-au taiat 8 patrate cu latura de 10,5 cm.Modelul argintiu a fost executat dintr-o hartie speciala ,insa plierea la o anumita etapa pe zona stratificata a decurs mai anevoios decat in cazul modelului alb utilizand hartie simpla de printat.Avantajul este rezultatul solid,perfect ca element de decor.


3 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Îmi place să le văd aici, frumoase, speciale, delicate!
Mi-aș dori să-mi încerc norocul într-o zi.
Când va fi , nu știu, dar va fi!
Seară bună!

Modart spunea...

Pregatesc un ghid metodic de origami,si diverse alte materiale de mare ajutor precum si diagrame cu modele create de mine...poate te vor interesa candva....
O sera frumoasa asemeni!

INCERTITUDINI spunea...

Mulțumesc frumos!